Ένα ηλεκτρικό Volvo FH έπιασε δουλειά!

Όλο και περισσότεροι μεταφορείς αρχίζουν να επενδύουν σε ηλεκτρικά φορτηγά για βαριές μεταφορές, με την εταιρεία Mattson Åkeri στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας να είναι ένας από αυτούς, αγοράζοντας τρία βαριά ηλεκτρικά φορτηγά Volvo FH από τη Volvo.

Τις τελευταίες εβδομάδες διεξάγονται δοκιμές σε επαγγελματικές συνθήκες σε ένα από τα φορτηγά που κυκλοφορούν στην περιοχή του λιμανιού στο Γκέτεμποργκ. Η δοκιμή αποτελεί μέρος του έργου που ονομάζεται HCT (High-Capacity Transport). Το εν λόγω φορτηγό με δύο ρυμουλκούμενα έχει μήκος 32 m και μπορεί να αντέξει μεικτό συνδυαστικό βάρος 74 τόνων.
Πιο συγκεκριμένα, το ηλεκτρικό φορτηγό που δοκιμάζεται είναι ένα Volvo FH Electric 6X4 και φορτίζεται με πράσινη ηλεκτρική ενέργεια στους δύο γρήγορους φορτιστές 180 kW που έχει εγκαταστήσει η Mattsson Åkeri στην αποθήκη της εταιρείας στο Arendal. Μακροπρόθεσμα, το φορτηγό θα κινείται επίσης μεταξύ του Γκέτεμποργκ και της πόλης Borås, 70 χλμ. από το Γκέτεμποργκ.
Σε λειτουργία 12 ώρες την ημέρα

«Η οδήγηση μεγάλων και βαρέων φορτίων με ηλεκτρική ενέργεια λειτουργεί πολύ καλά μέχρι στιγμής και μπορούμε να μεταφέρουμε τόσο φορτίο όσο ένα φορτηγό ντίζελ», λέει ο Jan-Olof Mattsson, Διευθύνων Σύμβουλος της Mattson Åkeri. «Το φορτηγό λειτουργεί 12 ώρες την ημέρα, με στάση για φόρτιση όταν ο οδηγός κάνει διάλειμμα. Φορτίζουμε με πράσινο ηλεκτρισμό και έτσι δεν εκπέμπουμε CO2. Η αθόρυβη, ηλεκτρική λειτουργία σημαίνει επίσης καλύτερο εργασιακό περιβάλλον για τον οδηγό.»
Μεταφορές υψηλής χωρητικότητας (HCT) σημαίνει ότι επιτρέπεται να αυξηθεί το μήκος ή/και το μεικτό βάρος του οχήματος, γεγονός που επιτρέπει τη μεταφορά μεγαλύτερου φορτίου ανά όχημα. Το HCT μπορεί να εφαρμοστεί σε όλους τους τύπους γραμμών μετάδοσης κίνησης. Η ιδέα είναι ότι το HCT θα συμβάλει σε χαμηλότερο κόστος μεταφοράς, μειωμένες περιβαλλοντικές επιπτώσεις, υψηλότερη οδική ασφάλεια, μειωμένη φθορά στο δρόμο και χαμηλότερο κόστος συντήρησης. Στην Ευρώπη υπάρχει μια σειρά από εν εξελίξει και προγραμματισμένα έργα HCT. Ένα παράδειγμα είναι η Φινλανδία, όπου επιτρέπεται η οδήγηση με 76 τόνους συνολικού βάρους και 34,5 μέτρα συνδυασμούς φορτηγών στους περισσότερους δρόμους. Μια άλλη είναι η Σουηδία, όπου επιτρέπεται η οδήγηση 74 τόνων (οδικό δίκτυο BK4) και η δοκιμή, με άδεια από τις αρχές, συνδυασμών φορτηγών έως 34,5 m και 100 τόνων σε καθορισμένο οδικό δίκτυο.