Η Volvo παραδίδει ηλεκτρικά φορτηγά με χάλυβα χωρίς ορυκτά στους πελάτες

Ως ο πρώτος κατασκευαστής φορτηγών στον κόσμο που το κάνει αυτό, η Volvo έχει αρχίσει να χρησιμοποιεί στα φορτηγά της χάλυβα χωρίς ορυκτά καύσιμα. Τα πρώτα ηλεκτρικά φορτηγά με χάλυβα χωρίς ορυκτά παραδίδονται τώρα στους πελάτες.

Τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους, η Volvo Trucks ξεκίνησε τη σειριακή παραγωγή ηλεκτρικών φορτηγών βαρέως τύπου, 44 τόνων*, ως ο πρώτος παγκόσμιος κατασκευαστής φορτηγών που το πέτυχε αυτό. Ορισμένα από τα ηλεκτρικά φορτηγά θα είναι επίσης τα πρώτα φορτηγά στον κόσμο που κατασκευάζονται με χάλυβα χωρίς ορυκτά.

“Η πορεία μας προς τις μηδενικές εκπομπές περιλαμβάνει τόσο την απαλλαγή των οχημάτων μας από ορυκτά κατά τη λειτουργία όσο και την πλήρη αντικατάσταση των υλικών των φορτηγών μας με ανακυκλωμένα και χωρίς ορυκτά υλικά “, λέει η Jessica Sandström, Senior Vice President of Product Management της Volvo Trucks.

Ο χάλυβας χωρίς ορυκτά παράγεται από τη σουηδική χαλυβουργία SSAB και κατασκευάζεται με τη χρήση μιας εντελώς νέας τεχνολογίας με ηλεκτρική ενέργεια και υδρογόνο χωρίς ορυκτά. Το αποτέλεσμα είναι μια αρκετά χαμηλότερη επίπτωση στο κλίμα και ένα σημαντικό βήμα προς μια αλυσίδα αξίας με μηδενικές εκπομπές. Μεταξύ των πελατών που θα έχουν χάλυβα χωρίς ορυκτά σε ορισμένα από τα ηλεκτρικά τους φορτηγά είναι η Amazon και η DFDS και, μέσω της εταιρείας μεταφορών Simon Loos, η Unilever.

“Στην Amazon, βρισκόμαστε στο δρόμο για να καταστήσουμε όλες τις δραστηριότητές μας καθαρές από εκπομπές άνθρακα μέχρι το 2040. Χρειαζόμαστε συνεργάτες όπως η Volvo για να πραγματοποιήσουμε αυτή τη μετάβαση”, λέει ο Andreas Marschner, Αντιπρόεδρος Υπηρεσιών Μεταφορών Ευρώπης της Amazon.

“Η DFDS έχει δεσμευτεί για την πράσινη μετάβασή μας και για την παροχή πιο πράσινων λύσεων για μεταφορές και logistics. Κάθε βήμα στην πράσινη μετάβαση του εφοδιασμού μάς φέρνει πιο κοντά σε μια κοινωνία χωρίς άνθρακα και γι’ αυτό είμαστε ευτυχείς που μαθαίνουμε ότι ορισμένα από τα νέα ηλεκτρικά φορτηγά μας που θα παραδοθούν σύντομα παράγονται επίσης με χάλυβα χωρίς ορυκτά”, λέει ο Niklas Andersson, EVP του τμήματος Logistics της DFDS.

Ο πρώτος χάλυβας που παράγεται με υδρογόνο χρησιμοποιείται στις ράγες του πλαισίου του ηλεκτρικού φορτηγού, τη ραχοκοκαλιά του φορτηγού πάνω στην οποία τοποθετούνται όλα τα άλλα κύρια εξαρτήματα. Καθώς αυξάνεται η διαθεσιμότητα χάλυβα χωρίς ορυκτά, θα εισαχθεί και σε άλλα μέρη του φορτηγού.

Σήμερα, περίπου το 30% των υλικών ενός νέου φορτηγού Volvo προέρχεται από ανακυκλωμένα υλικά. Επίσης, έως και το 90% του φορτηγού μπορεί να ανακυκλωθεί στο τέλος της ζωής του. Ο χάλυβας χωρίς ορυκτά θα αποτελέσει σημαντικό συμπλήρωμα του παραδοσιακού και ανακυκλωμένου χάλυβα που χρησιμοποιείται στα φορτηγά της Volvo.

Η Volvo Trucks έχει δεσμευτεί στη συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και στην επίτευξη μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας το αργότερο μέχρι το 2040.