MAN: Πάει στο μέλλον με υδρογόνο με αυτονομία 600+ χλμ!

Η MAN θα είναι ο πρώτος Ευρωπαίος κατασκευαστής φορτηγών που θα λανσάρει μια μικρή σειρά με κινητήρα καύσης υδρογόνου από το 2025.

Η απαλλαγή των οδικών εμπορευματικών μεταφορών από τον άνθρακα είναι στο επίκεντρο της MAN Truck & Bus στο IAA Transportation 2024. Τα φορτηγά με ηλεκτρικούς, υδρογονοκίνητους και υπερσύγχρονους κινητήρες ντίζελ που είδαμε στο Ανόβερο, είναι αντιπροσωπευτικά των καινοτομιών που ετοιμάζουν οι Γερμανοί στις βιώσιμες λύσεις των μεταφορών.
Η MAN εισέρχεται σε μια νέα εποχή στο IAA 2024: με το σύνθημα “Simplifying Business”, η εταιρεία παρουσιάζει για πρώτη φορά ολόκληρο το χαρτοφυλάκιο κίνησης φορτηγών με τεχνολογία υδρογόνου. Αυτό περιλαμβάνει μια παγκόσμια πρεμιέρα και είναι το MAN eTGL: το ηλεκτροκίνητο φορτηγό 12 τόνων ολοκληρώνει το χαρτοφυλάκιο ηλεκτρικών φορτηγών της MAN. Με το eTGL, η MAN προσφέρει πλέον στους πελάτες της ένα πλήρες χαρτοφυλάκιο ηλεκτρικών φορτηγών από δώδεκα έως 50 τόνους.

Ο κινητήρας καύσης υδρογόνου MAN hTGX συμπληρώνει το χαρτοφυλάκιο μηδενικών εκπομπών για ειδικές εφαρμογές. Η MAN θα είναι ο πρώτος Ευρωπαίος κατασκευαστής φορτηγών που θα λανσάρει μια μικρή σειρά με κινητήρα καύσης υδρογόνου από το 2025.

Οι νέες καινοτομίες στις συμβατικές μηχανές κίνησης ντίζελ για τράκτορες από το 2025 θα επικεντρωθούν στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO 2 έως και 4 τοις εκατό. Αυτό θα γίνει εφικτό χάρη στο εξαιρετικά αποδοτικό, εντελώς πρόσφατα αναπτυγμένο σύστημα μετάδοσης PowerLion με τον νέο κινητήρα D30, ο οποίος βασίζεται στην κοινή πλατφόρμα εξαρτημάτων του TRATON GROUP, με το νέο κιβώτιο ταχυτήτων MAN TipMatic 14 αλλά και στα νέα αεροδυναμικά μέτρα που πήρε η φίρμα.

Η ηλεκτροκίνηση είναι η κύρια τεχνολογία κίνησης για το MAN Truck & Bus

«Αν και η μετάβαση στις εμπορευματικές μεταφορές χωρίς CO 2 περιλαμβάνει πολλές τεχνολογίες κίνησης, η εστίασή μας είναι ξεκάθαρα στην ηλεκτροκίνηση», λέει ο Alexander Vlaskamp, Διευθύνων Σύμβουλος της MAN Truck & Bus. “Ο καυστήρας υδρογόνου μπορεί να είναι μια χρήσιμη λύση για ειδικές εφαρμογές, όπως και η κίνηση κυψελών καυσίμου, η οποία βρίσκεται ακόμη υπό ανάπτυξη. Επιπλέον, η μονάδα ντίζελ θα συνεχίσει να παίζει σημαντικό ρόλο σε όλη τη διάρκεια της μετατροπής μέχρι να αντικατασταθεί πλήρως. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τον κάναμε ακόμη πιο αποτελεσματικό, οικονομικό και χαμηλότερο σε εκπομπές CO 2 με το εντελώς πρόσφατα αναπτυγμένο σύστημα μετάδοσης κίνησης PowerLion και τον νέο κινητήρα D30 που βασίζεται στην κοινή πλατφόρμα κινητήρα του TRATON GROUP.».

Η MAN Truck & Bus παρουσιάζει το νέο MAN eTGL για πρώτη φορά στην έκθεση του Ανόβερο IAA 2024. Το ηλεκτροκίνητο φορτηγό 12 τόνων ολοκληρώνει το χαρτοφυλάκιο ηλεκτρικών φορτηγών MAN για μεταφορά ελαφριάς διανομής.

Με αυτονομία έως και 235 χιλιομέτρων, γρήγορη φόρτιση σε περίπου 30 λεπτά και ωφέλιμο φορτίο έως και 6.600 κιλά, ανάλογα με την έκδοση, προσφέρει τον ιδανικό συνδυασμό για αθόρυβη, τοπική μεταφορά, απαλλαγμένη από τις εκπομπές CO 2, σε αστικές μεταφορές τροφίμων , λιανοπωλητές ή και τον κλάδο της εστίασης. Μαζί με το eTGS και το eTGX, η MAN προσφέρει τώρα ολόκληρο το χαρτοφυλάκιο των μοντέλων της, συνολικού βάρους από δώδεκα έως 50 τόνους, πλήρως ηλεκτρικά. Οι αυξανόμενοι όροι περιορισμοί του θορύβου και οι εκπομπές ρύπων στα φορτηγά που κινούνται με καύση ντίζελ στα κέντρα των πόλεων επιβάλουν τη στροφή στην ηλεκτροκίνηση. Το MAN eTGL επεκτείνει σημαντικά τις ήδη αμέτρητες παραλλαγές διαμόρφωσης eTruck.

Τα μεγάλα αδέρφια του eTGL – το MAN eTGX και το MAN eTGS – είναι κατάλληλα για τις βαριές μεταφορές στη βιομηχανία. Με τις τρεις, τέσσερις, πέντε ή έξι μπαταρίες που μπορούν να συνδυαστούν στα σασί MAN eTGX και MAN eTGS 18 έως 28 τόνων με τους προαιρετικούς ηλεκτρικούς κινητήρες 333, 449 ή 544 ίππων, προσφέροντας στους πελάτες ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία. Η MAN παρουσιάζει επίσης μια νέα διάταξη μπαταρίας με μια έβδομη μπαταρία υψηλής τάσης για το πλαίσιο MAN eTGX 6×2 για πρώτη φορά στο IAA. Με χωρητικότητα 623 kWh που αυξάνει σημαντικά την αυτονομία: ανάλογα με το στυλ οδήγησης, αγγίζει σε αυτονομία τα 650 km χωρίς να χρειάζεται επαναφόρτιση.