ΜΑΝ: Ηλεκτρικά για τις δικές της μεταφορές

Η MAN Truck & Bus θέλει να ενισχύσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, αυξάνοντας τη χρήση των eTrucks και για τη μεταφορά των δικών της αγαθών και οχημάτων.

Ο διαγωνισμός για τη μελλοντική χρήση ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) έχει πλέον προκηρυχθεί. Οι συμβάσεις πρόκειται να ανατεθούν εγκαίρως για να καταστεί δυνατή η έναρξη της λειτουργίας το 2026.

Συνολικά, τα φορτηγά διανύουν έως και 165 εκατομμύρια χιλιόμετρα ετησίως στο εισερχόμενο δίκτυο της MAN. «Θέλουμε να κάνουμε ένα σημαντικό βήμα προς την πράσινη εφοδιαστική αλυσίδα.

Ο διαγωνισμός για τη χρήση ηλεκτρικών φορτηγών με μπαταρία είναι ένα σημαντικό ορόσημο για τη MAN στο δρόμο για τη μετατροπή των δικών τους αλυσίδων εφοδιασμού σε μεταφορές μηδενικών εκπομπών και βιώσιμης απόδοσης κόστους.

Με αυτόν τον τρόπο, θέλουμε επίσης να δείξουμε στους πελάτες μας στις δραστηριότητές μας ποια πλεονεκτήματα προσφέρει ήδη η χρήση ηλεκτρικών φορτηγών με μπαταρία στον τομέα των μεταφορών για το περιβάλλον και τις δικές μας δραστηριότητες», σχολιάζει ο Michael Kobriger, μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της MAN Truck & Bus, υπεύθυνος για την παραγωγή και την εφοδιαστική.

Μαζί με την DB Schenker, ένας από τους κορυφαίους παρόχους υπηρεσιών logistics στον κόσμο και ηγέτης στην αγορά στις ευρωπαϊκές χερσαίες μεταφορές, η MAN πραγματοποιεί ήδη δοκιμαστική λειτουργία με ένα πλήρως ηλεκτρικό eTGX, το οποίο πραγματοποιεί δύο δρομολόγια μετ’ επιστροφής την ημέρα στις γραμμές Bamberg – Munich – Bamberg και Bamberg – Nuremberg – Bamberg. «Χρησιμοποιούμε το όχημα για την επιμελητεία των εργοστασίων της MAN εδώ και μερικές εβδομάδες. Οι αρχικές μας εμπειρίες ήταν θετικές. Το όχημα έχει μέση κατανάλωση 121 κιλοβατώρες. Αυτό είναι πραγματικά εξαιρετικό. Τα σχόλια από τους οδηγούς ήταν επίσης σταθερά θετικά. Η οδηγική εμπειρία είναι εξαιρετική και η ποιότητα κατασκευής των οχημάτων εξαιρετική. Οι οδηγοί είναι ευχαριστημένοι. Είμαστε ικανοποιημένοι. Τι άλλο να θέλεις!». λέει ο William Kratsch, Επικεφαλής Άμεσων Λειτουργιών της DB Schenker. Στα τέλη Ιανουαρίου, η DB Schenker πρόσθεσε δέκα πλήρως ηλεκτρικά MAN eTGX στον στόλο της, τα οποία έκτοτε έχουν αναπτυχθεί σε διάφορες διαδρομές σε όλη τη χώρα.

Ανάπτυξη υποδομής φόρτισης στο δίκτυο MAN  

Η υποδομή φόρτισης στο εργοστάσιο της MAN στο Μόναχο έχει επεκταθεί αναλόγως, έτσι ώστε τα πλήρως ηλεκτρικά φορτηγά να μπορούν να φορτίζονται γρήγορα και απευθείας κοντά στο σημείο εκφόρτωσης.

Ταυτόχρονα, συνολικά τέσσερις σταθμοί φόρτισης με χωρητικότητα φόρτισης 400 kW ο καθένας κατασκευάζονται στο κέντρο σέρβις MAN στο Karlsfeld, με αρκετό χώρο ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμοι με πλήρεις συνδυασμούς ημιρυμουλκούμενων και τρέιλερ.

Οι τοποθεσίες του Νταχάου, της Νυρεμβέργης και του Σαλτσγκίτερ έχουν επίσης εξοπλιστεί με την κατάλληλη υποδομή φόρτισης. Οι σταθμοί φόρτισης στο Karlsfeld αποτελούν μέρος της στο πλαίσιο της οποίας δημιουργούνται περίπου 170 τοποθεσίες με περίπου 400 σημεία φόρτισης για τη δημόσια φόρτιση ηλεκτρικών φορτηγών σε όλη την Ευρώπη. Η E. MAN επενδύει στις νέες τοποθεσίες φόρτισης, οι οποίες κατασκευάζονται κατά μήκος του υπάρχοντος δικτύου σέρβις MAN και στις οποίες μπορούν επίσης να φορτίζουν δημόσια επαγγελματικά οχήματα άλλων κατασκευαστών. Μόνο στη Γερμανία σχεδιάζονται περίπου 125 τοποθεσίες.

Πάνω από 150 MAN eTGX χρησιμοποιούνται ήδη με επιτυχία από εταιρείες logistics

Από τις αρχές του 2025, συνολικά πάνω από 150 eTrucks της MAN χρησιμοποιούνται με επιτυχία από παρόχους υπηρεσιών logistics στη Γερμανία, την Αυστρία, το Βέλγιο και την Ολλανδία, μεταξύ άλλων – συμπεριλαμβανομένων γνωστών ονομάτων όπως DB Schenker, Duvenbeck, Dachser, Dräxlmaier και Koopman. Τα οχήματα αποτελούν μέρος μιας αρχικής σειράς 200 οχημάτων που η MAN έχει ήδη παράγει το 2024 – για πελάτες που θέλουν να ξεκινήσουν γρήγορα την πορεία προς την ηλεκτροκίνηση. Τα eTrucks έχουν διανύσει συνολικά σχεδόν ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα μέχρι στιγμής. Με μέση κατανάλωση περίπου 100 κιλοβατώρες ανά 100 χιλιόμετρα σε πραγματική χρήση σε διαφορετικά προφίλ διαδρομής με ποικίλα ωφέλιμα φορτία, τα οχήματα αποδεικνύονται πολύ αποδοτικά. Σε σύγκριση με ένα φορτηγό ντίζελ, το οποίο καταναλώνει περίπου 27 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, έχουν εξοικονομήσει περίπου 820 τόνους CO 2 .