Ναι στην ηλεκτροκίνηση λένε και οι συνεργάτες των μεταφορικών

Η ηλεκτροκίνηση θέτει νέα όρια, με έρευνες που αλλάζουν άρδην τον χάρτη και στις μεταφορές με φορτηγά. Όπως αναφέρουν οι οδικές μεταφορές αλλά και ο τομέας των μεταφορών δίνει ως προτεραιότητα τη μείωση των εκπομπών C0,, σύμφωνα με κορυφαίες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου και μεταποίησης στην Ευρώπη.  Όπως φανερώνει και μια νέα έκθεση, που πραγματοποιήθηκε από την Ipsos και τη Volvo Trucks , οι εταιρείες που προμηθεύονται προϊόντα, όπως αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ηλεκτρονικού εμπορίου είναι έτοιμες να επενδύσουν και να συνεργαστούν με εταιρείες μεταφοράς προϊόντων, αρκεί, να επιτυγχάνονται με μειωμένες εκπομπές CO2. Κοινώς, θα συνεργαστούν στο μέλλον με μεταφορικές που έχουν επενδύσει στην …πράσινη μεταφορική αλυσίδα, με ηλεκτρικά φορτηγά, υβριδικά κ.α

 

Η εταιρεία ερευνών Ipsos, για λογαριασμό της Volvo Trucks, πήρε συνέντευξη από 100 μεγάλες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου και παραγωγής σε οκτώ ευρωπαϊκές χώρες σχετικά με τη ζήτησή τους για μεταφορές χωρίς ορυκτά καύσιμα σε μελλοντικές προμήθειες.

“Είναι πολύ θετικό να βλέπουμε αυτή τη μεγάλη ώθηση για μεταφορές φορτηγών χωρίς ορυκτά. Σημαίνει ότι θα δούμε μια μαζική αλλαγή στον κλάδο τα επόμενα χρόνια. Πιστεύουμε ότι η ηλεκτροκίνηση θα είναι ο βασικός μοχλός προς την κατεύθυνση των οδικών μεταφορών με μηδενικές εκπομπές και είμαστε υπερήφανοι που ήδη προσφέρουμε εναλλακτικές λύσεις για πλήρως ηλεκτρικά φορτηγά για τις περισσότερες αποστολές. Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση σημαίνει περισσότερες επιχειρηματικές ευκαιρίες”, λέει ο Roger Alm, Πρόεδρος της Volvo Trucks.

Η συντριπτική πλειονότητα αυτών των εταιρειών έχει θέσει στόχους για τη μείωση του κλιματικού τους αποτυπώματος. Το 78% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για έναν προμηθευτή μεταφορών με μικρές ή καθόλου εκπομπές CO2 και το 85% είναι διατεθειμένοι να αλλάξουν προμηθευτή μεταφορών εάν δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις τους.

Η έρευνα δείχνει επίσης μια σαφή σύνδεση μεταξύ των μελλοντικών επιχειρηματικών τους ευκαιριών και των επιλογών μεταφοράς χωρίς ορυκτά καύσιμα. Το 60% των εταιρειών πιστεύει ότι κινδυνεύουν να χάσουν πελάτες μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, εάν δεν μπορούν να ανταποκριθούν στη ζήτηση των καταναλωτών τους για παραδόσεις με μικρές ή μηδενικές εκπομπές CO2.

 

Η Volvo Trucks έχει θέσει έναν παγκόσμιο στόχο, σύμφωνα με τον οποίο το 2030, το 50% όλων των νέων φορτηγών που θα πωλούνται θα είναι ηλεκτρικά με μπαταρία ή κυψέλες καυσίμου. Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση γίνεται με πρωτοπόρους την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, όπου οι στόχοι είναι ακόμη υψηλότεροι. Για παράδειγμα, στην Ευρώπη η φιλοδοξία αυτή τη στιγμή είναι περίπου 70% για όλα τα νέα φορτηγά που θα πωληθούν το 2030.