To πρώτο φορτηγό που παράγει ηλεκτρική ενέργεια!

Το νέο E-Dumper κερδίζει τις εντυπώσεις, μιας και ο ηλεκτροκινητήρας του με όπλο το σύστημα ανάκτησης ενέργειας παράγει περισσότερη ενέργεια απ΄ότι καταναλώνει για την κίνηση του φορτηγού, που ζυγίζει με πλήρες φορτίο 110 τόνους!

To προβλήματα αυτονομίας των ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων φαίνεται ότι λύνονται για τις περισσότερες φίρμες σε χρόνο ρεκόρ, με τη νέα δεκαετία να μας επιφυλάσσει πολλές, καλές εκπλήξεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, κάτω από τις καμπίνες των φορτηγών. Αρκετές φίρμες έχουν ήδη στον στόλο τους ηλεκτρικά φορτηγά, τα οποία υπόσχονται μεγάλες αυτονομίες με γνώμονα ότι κινούνται σε αστικό – υπεραστικό περιβάλλον – όπως η Volvo, η ΜΑΝ κα. – ενώ ηλεκτρικό είναι το μέλλον και για τα μεγαλύτερα φορτηγά, ακόμη και αυτά που «εργάζονται» στα βαρέα, κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και σε ορυχεία. Όπως το νέο φορτηγό, της ελβετικής Kuhn Schweiz AG , που όχι μόνο έχει ξεπεράσει τα προβλήματα αυτονομίας αλλά δείχνει να κερδίζει έδαφος σε σημείο που να παράγει περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια, απ΄ότι απαιτείται για την κίνηση του. Και λιγότερο από ότι παράγει! Είναι το νέο , ηλεκτροκίνητο, χωματουργικό E-Dumper, ή καλύτερα ένα θαύμα της ηλεκτροκίνησης στην κατηγορία των βαρέων οχημάτων!

Ποιο είναι το μενού του; To επιβλητικό E-Dumper έχει αρκετά μεγάλο όγκο και  ζυγίζει , σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρία του 110 τόνους – με πλήρες φορτίο. Για την κίνησης του διαθέτει έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα , ο οποίος αποτελεί μια δυναμική μετατροπή του Komatsu HD 605-7 η οποία παράγει ισχύ 789 ίππων ξεπερνώντας τους 739 που παράγει ο αντίστοιχος του πετρελαίου, ενώ η ροπή του φτάνει τα 9680 Nm! To αποβαρο του είναι 45 τόνοι και το ωφέλιμο φορτίο είναι 65 τόνων.  Άλλο ένα σημαντικό στοιχείο, είναι, ότι το ηλεκτροκίνητο φορτηγό μπορεί να εκτελεί εργασίες χωρίς να απαιτείται η ενδιάμεση φόρτιση, κατά τη διάρκεια ενός πλήρους ωραρίου! Επίσης,  διαθέτει μπαταρία 600 kWh, όση δηλαδή διαθέτουν 7 περίπου Tesla Model S 75D , μαζί, οπότε η αυτονομία είναι κάτι παραπάνω από αρκετή για τη δουλειά που κάνει.

Σαφώς, το πιο μεγάλο του ατού είναι η δυνατότητα να παράγει περισσότερη ενέργεια από αυτή που καταναλώνει. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της ανάκτησης ενέργειας, κατά το φρενάρισμα, ή όταν το φορτηγό βρίσκεται σε κατηφόρα και ο οδηγός απλά έχει αφήσει το πεντάλ του γκαζιού και ρολάρει με ταχύτητα το βαρύ φορτηγό.