Πόσο επηρέασε ο Covid 19 τις πωλήσεις φορτηγών, λεωφορείων στην Ελλάδα

Ελαφρά φορτηγά (μικτού βάρους ως 3,5 τόνους)

Καινούργια: Η αγορά των ελαφρών φορτηγών σημείωσε πτώση τον περασμένο μήνα φτάνοντας τις 480 μονάδες έναντι 708 συγκριτικά με τον Μάιο του 2019 καταγράφοντας μείωση -32,2%.

Στους πρώτους πέντε μήνες του έτους, ταξινομήθηκαν συνολικά 2.424 ελαφρά φορτηγά, έναντι 3.215 το αντίστοιχο διάστημα το 2019, σημειώνοντας πτώση -24,6%. Τα ελαφρά φορτηγά τύπου Vanette έχουν τη μερίδα του λέοντος με (42,0%), με τα Pick-up να βρίσκονται στη δεύτερη θέση με μερίδιο αγοράς 31,6%.

Ειδικότερα για το μήνα Μάιο, τα ελαφρά φορτηγά τύπου Vanette αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μερίδιο στην κατηγορία των ελαφρών φορτηγών (44,2%), ακολουθούμενα από τα Pick-up με μερίδιο αγοράς 27,3%.

 

Φορτηγά (μικτού βάρους πάνω από 3,5 τόνους)

Καινούργια: Η αγορά των μεσαίων και βαρέων φορτηγών σημείωσε αύξηση 31,3%  σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα το 2019.

Στους πέντε πρώτους μήνες του έτους, ταξινομήθηκαν συνολικά 290 φορτηγά, έναντι 210 το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση  38,1%.

Τον Μάιο ταξινομήθηκαν συνολικά 42 φορτηγά συγκριτικά με 32 φορτηγά τον Μάιο του 2019.

Σημειώνεται ωστόσο, ότι το μεγαλύτερο ποσοστό της συγκεκριμένης κατηγορίας οχημάτων συνεχίζει να καλύπτεται από εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα. Τα καινούργια εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν μόνο ένα μικρό ποσοστό του συνόλου, διατηρώντας υψηλό το μέσο όρο ηλικίας των μεσαίων και βαρέων φορτηγών στη χώρα μας, με όλα τα προβλήματα οδικής ασφάλειας και περιβαλλοντικής επιβάρυνσης που συνεπάγεται ο υπέργηρος στόλος.

 

Λεωφορεία

Καινούργια: Η αγορά των λεωφορείων σημείωσε πτώση -92,5% τον Μάιο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

Στο πρώτο πεντάμηνο του έτους, ταξινομήθηκαν συνολικά 125 λεωφορεία έναντι 221 την αντίστοιχη περίοδο του 2019, σημειώνοντας πτώση -43,4%.

Ειδικότερα, τον περασμένο Μάιο ταξινομήθηκαν συνολικά 5 λεωφορεία συγκριτικά με 67 τον Μάιο του 2019 (-92,5%).