ΜΑΝ, στο δρόμο της ηλεκτροκίνησης για το 2024

Με τις ραγδαιές εξελίξεις για την προστασία του περιβάλλοντος, οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές αντιμετωπίζουν μια πρωτοποριακή αλλαγή. Η MAN θα ξεκινήσει την παραγωγή του ηλεκτρικού φορτηγού μεγάλων αποστάσεων το 2024. Υπάρχουν ήδη περισσότερες από 500 αιτήσεις παραγγελιών. “Η τεχνολογική επανάσταση βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Ήδη από το 2030, τα μισά φορτηγά μας που ταξινομούνται ετησίως στην Ευρώπη θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά με μπαταρία. Για να πετύχουμε αυτό, χρειαζόμαστε την υποστήριξη των πολιτικών: στην κατασκευή σε όλη την Ευρώπη περίπου 50.000 δημοσίων σημεία φόρτισης φορτηγών και τιμή CO2 που κάνει τα ηλεκτρονικά φορτηγά πιο οικονομικά από το ντίζελ», δήλωσε ο Alexander Vlaskamp, Διευθύνων Σύμβουλος της MAN Truck & Bus, κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής με τον Πρόεδρο Stephan Weil στο νέο MAN eTruck για τον εορτασμό των 180ων γενεθλίων του επαγγελματικού οχήματος.

Η τοποθεσία, που θα δημιουργηθεί το εργοστάσιο Büssing θα διαδραματίσει επίσης σημαντικό ρόλο για τα ηλεκτρικά φορτηγά στο μέλλον ως μέρος του δικτύου εργοστασίων MAN και της μητρικής εταιρείας TRATON με επίκεντρο σχετικά με την παραγωγή εξαρτημάτων και την εφοδιαστική ανταλλακτικών.

Η τεχνολογική επανάσταση επηρεάζει όλους. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι καταρτισμένοι υπάλληλοι είναι το κλειδί για την επιτυχία στη μεταμόρφωση. Και εδώ, επίσης, θα χρειαστεί ενεργή υποστήριξη από τους πολιτικούς τα επόμενα χρόνια για να αντιμετωπιστεί η έλλειψη ειδικευμένων εργαζομένων και να διατηρηθούν οι μελλοντικές τεχνολογίες στη Γερμανία», δήλωσε ο Διευθυντής Ανθρώπινου Δυναμικού της MAN Truck & Bus, Arne Puls, αναφέροντας μια άλλη σημαντική πτυχή του μετασχηματισμού. Επειδή στην παραγωγή, για την οποία η MAN έχει ήδη εκπαιδεύσει συνολικά 2.600 υπαλλήλους στην τεχνολογία υψηλής τάσης, αλλά κυρίως στην ανάπτυξη της ηλεκτρικής τεχνολογίας, απαιτείται πολλή νέα τεχνογνωσία, ώστε τα ηλεκτρονικά φορτηγά να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μεγάλη ποικιλία πρακτικών εφαρμογών στο μέλλον.

Για παράδειγμα, για να μπορούν να καλύπτουν ηλεκτρικά μεγάλες αποστάσεις μεταφοράς, τα φορτηγά μεγάλων αποστάσεων θα πρέπει να μπορούν να φορτίζονται πλήρως κατά τη διάρκεια του 45λεπτου διαλείμματος οδήγησης των οδηγών. Η MAN συμμετέχει με πολλούς εταίρους στην ανάπτυξη του συστήματος φόρτισης μεγαβάτ (MCS) που απαιτείται για αυτό μέσω του έργου NEFTON. Το νέο MAN eTruck είναι ήδη τεχνικά προετοιμασμένο για αυτό το πρότυπο MCS, το οποίο αναμένεται να είναι διαθέσιμο από το 2025. Οι ημερήσιες αποστάσεις μεγάλων αποστάσεων έως και 1.000 χιλιομέτρων θα είναι επομένως δυνατές στο μέλλον. Και με τις διαμορφώσεις μπαταριών  μεταξύ 300 και 500 kWh χρησιμοποιήσιμης χωρητικότητας, θα καλύψει εύκολα και άλλες τυπικές εργασίες μεταφοράς των σημερινών φορτηγών, όπως η απόρριψη απορριμμάτων χαμηλού θορύβου και χωρίς εκπομπές ρύπων στην πόλη ή η πιο φιλική προς το κλίμα συλλογή γάλα από βιοκαλλιεργητές.